Vampír

Základní popis:

Vampír je velmi specifická postava. Jeho první zvláštností je, že dovede existovat ve dvou různých podobách: člověk , a vampír – zde může být dvě vzhledové formy, a to Vampire Bat (takový velký netopýr) a Gargoyle (vypadá jako obr s křídly). Formu Gargoyla může získat jen tehdy, má -li 8100 fame a více. Nevýhoda je, že je do morfu ještě závislejší na fame než jiné postavy, protože ta ovlivňuje velikost obrany a damage v morfu ( viz. dále).

Horizite a morf:

Základní morf, charakteristika kvality morfu v závislosti na fame:

lvl nutná fame armor

attack
1 0+ 25  2-14
600+   30   4-16
1500+  35  6-20
2700+  40   8-24
4200+  45  10-28
6000+ 50  12-32
8100+  55  14-34

Tuto nevýhodu velmi vyvažuje ale jiná výhoda: že nepotřebuje do dungu brnění a zbraně. V základním morfu přes zelený krystal je poměrně slabý, a jeho bojové schopnosti zlepšuje horizite. Low horizite, nejslabší bonus, jde najít např.v těchto dungeonech – Deceit, Terathran Keep. Wrong. Lepší- medium se nwchaází např. na konci Cyclops Valley, Fan Dancer Dojo a Cove. Nejlepší horizite se například nachází na konci např. Pride a možná Despise.

Horizite získtáte tak, že po vyčištění vaší družinou dané místnosti se přepnete přes krystal do lidské podoby, uchopíte krumpáč (nezapomeňte, nejlépe nosit do každého dungu!)a kopnete do horizte ore. Do baťůžku (či na zem) vám spadne Low/Medium/High Horizite Ore o váze asi 300 kamenů. Ten po návratu z dungu si necháte nejprv změnit ve městě Occlo u npc postavy Weston Stonehead na na ingot přílslušného typu, který nakonec může přeměnit mistr tinkeringu na krystal. Výhoda je, že nefizzuje při výrobě jako jedna z mála věcí takže se o něj nemusíte bát

Samostatnou kapitolou je tzv. Stone forma, do které se jde dostat vybojováním stone krystalu questem na konci Brujahu. Brujah je questový dungeon, který každý vamp musí dojít na sólo, pokud chce získat odměnu krystal. Ovšem do ekvipu je třeba započítat lepsí klamáky, osvědčuje se dle dostuných infomací mít tak 40-50 polar bearů a 50 panterů. Dále klasická výbava Greater Blood GS, rybky, svitky, mana a pořádné brnění. Neaobsolvoval jsem takže nemám přesnou představu.

Výbava:

Minimálně: Do každého dungu je dobré si vzít alespoň 50 greater blood (lze nabrat do kádě v cechu vampýrů pokud máte alespoň 65 skill alchemy, případně budete muset někoho požádat), dále se hodí alespoň 50 Greater Strength(morf, do human lépe 2x tolik). Salátky nemůžete používat, ale můžete jíst krvavé bandy, kterých budete mít vždy dostatek J.

Morf: 5 manarefů na teleporty přes pasti, pokud máte alespoň 40mgr, občas můžou zachránit bless rybky a ress svitky, pak třeba parasvitky které můžete kouzlit i v morfu a nakonec i několik (aspoň 5, lépe 10) klamáků pro případ kritického boje.

Do člověka potřebujete nějaké brnění. Protože můžete jen chainmail a ringmail, nejlepší volbou je blood armor – dává hodně do síly a inteligence. Váš hlavní bojový skill je fencing, vyplatí se jej trénit na max. Ze zbraní využijete kryssy a speary, nejlépe +9 pokud seženete, dále blood robu (dává +10 k fenc a +10 k taktice) a nakonec nějaký pěkný pluskový štít. Dá se použít i z nějakého vzácného kovu.

 

Skilly:

 Pokud se chcete stát vampýrem, budete názoru, že základem jsou dvě hlavní dovednosti, wrestling a taktika. Ale i ty rozvintete poměrně rychle, třeba na brit hb kam na vás nemůžou pk. Ze začátku stejmě nic moc nesundáte, tak je to nejlepší start. Ale zůstatna této úrovni bvy byla chyba. Umí toho totiž mnohem víc. Až získate bojováním v morfu dost peněz a budeš váš rwestling 100%, pořiďte si nějaké brnko (alespoň verite chainmail komplet), silver kryss a můžete zase na zombíky a trénit fencing (šermířství) a parrying (obranu štítem). Mezitím můžete třeba i rozvíjet další skilly Třeba alchymie. Vampýr je velmi talentovaným alchymistou a rozsah skillu 25-100 přímo vábí k rozvíjení umu alchymie. Vyplatí se udělat tento skill na  45% a více, protože GSka jsou to první, co budete využívat. Samozřejmě čím vyšší, tím lepší, už od takových 65% si můžete v cechu vampů nabírat Greater Blood, což je takový léčivý lektvar pro vampa (ano, vamíři opravdu pijí krev) a dále rozvíjet protože schopností 95% míchat TMR se dá slušně si přivydělat. Samozřejmostí je umění healingu.

A ještě něco: vampír je mistr skrývání se a plížení, jako jediný může mít 100% hiding a stealth.

 

Magery:

Vamp má taky pár šikovných kouzel:

 

Nightsigh (In Lor)t: Noční vidění, základní kouzlo.

Magic Arrow(In Por Ylem). hodí se proti paralýze, když vlezete na nějakou past, nebo na přilákání potvory z hloučku.

Feeblemind(Rel Wis): můžete snížit obratnost cíle. Málo používané, lze s tím zvýšit účinnost kouzla Mind Blast

Clumsy(Uus Jux): nepatrně sníží obratnost cíle

Agility(Ex Uus): Zvyšuje obratnost, ale hlavně vám opraví sníženou sílu na normál. Velmi šikovné kouzlo.

Fireball(Vas Flam): první a skoro jediné univerzální útočné kouzlo vampa, dá se využít, pokud jste se rozhodli chodit v člověku

Teleport(Rel Por): Není nad to se teleportovat přes paralyzující pasti.

Poison (In Nox): ochrání vás před prudkým jedem.

Mana drain (Ort Rel): nic moc kouzlo, zajímavé akorát do pvp s paralyzou

Paralyze (An Ex Por): v morfu sešlete pouze ze svitku, takže halvní využití je v human formě.

Blade Spirit In Hur Jux Ylem): samonaváděcí klamák, jediný  vždy dostupný summon

Mind Blast (Por Corp Wis): tak trochu hloupé útočné kouzlo, protože ho můžete používat pouze na tupé potvory, které většinou umlátite sami. Ale pořád je použitelné.

Summ.Creature:: Arborean Mongbeata si můžete vyčarovat, jen pokud se vaše družina odváží do Pride a padne nejaká Elder Vampire část a podaří se vám vrátit. Jinak toto kouzlo neumí nic, ani kuře.

Poison field: (In Nox Grav) pokud jste v člověku a chteli byste otrávit potvoru. Celkem sranda když do toho nechate naběhnout si pkčko prska

Reveal: funguje na způsob detect hidden, na co to je jsem nepřišel.

Paralyze field (In Ex Grav): na paralyzu vic potvor. Viz poison field.

Mana Vampire (Ort Sanct): Vysaje z cíle manu a přidá jí k vaší, údajne radikálně oslabeno pod hranici použitelnosti.

Ressurection (An Corp): poslední kouzlo na které se hodi magery – můžete jen ze svitku a z morfu potřebeujete navíc zelenou bless rybku a manaref.

 

Vamp v PvM:

Nejlepší na vampírovi do PvM je možnost změnit se do morfu: v člověku sice máte základní staty 110/100/90, což znamená, že můžete kouzlit a zároveň bouchat, jenže protože vamp neoplývá dobrými útočnými kouzly (de facto pouze paralýza, fireball, blade spirit a mindblast), a má menší odolnost proti fyzickým zraněním, plus nemožnost používat krvavé bandy, je výhodnější použít do dungu morflou podobu: staty 150/140/10 znamenají že máte daleko větší sílu a obratnost, za cenu nemožnosti používání vyšších kouzel a VELMI omezené many. Ale výhodou je stále nepotřeba brnění, a stejně máte armor dostatečný  proti většině potvor. Takže můžete být poměrně lehcí a a obratnost 140 vám dává i velké množství staminy na nošení mnoha břemen z lootu. Pokud chcete to mermomocí zkoušet v člověku, nejlepší volba je blood ring komplet – jasně je sice drahý, ale v kompletu vám dá +20 k síle a inteligenci, což není k zahození, takže můžete o něco veseleji metat firebally a jít mlátit svým oblíbeným +9 kryssem.

Co se výbavy týče, Takže: základem je mít s sebou Greater Blood. Jakýkoliv váš kamarád s alchemy 65+ vám se dvěma káděmi nabere v podstatě nekonečné množství krve. Z toho vyplývá, že s ní vůbec nemusíte šetřit a používat co vám zásoby dovolí. Do většiny dungů by vám mělo stačit bohatě 100 GB jednotek. Dále si sežeťne Greater Strength, esence do boje do každého dungu.

Jak už to bývá, základní strategie úspěchu v PvM je pochopit, jak přežít různé útoky a umět co nejefektivněji se léčit. Obnoví vám akorát jen 25 bodů života, takže budete muset používat bandy – sice vám stačí nějakých 150ks a hodně vám pomůže, a pokud máte klerdu, je to v pohodě-ale klasicky-jakékoliv zranění se snažte léčit v zájmu svého přežití vlastními silami, nejdřív krev, pak na sebe házejte bandy, v případě že jste na pokreaji smrti použijte krvavé bandy – měli byjste jich mít vždy dostatek a nejednou vám to zachrání život. Obzlváště pokud jste obklíčeni z jedné strany sumony a z druhé tou hroznou potvorou, se kterou se navzájem zrovna bijete. Útok je jednoduchý – pokud víte že něco sundáte vlastními silami a je v prioritě to zneškodnit, bez obav se na to vrhněte a rozcupujte to na cucky. Mágové by vám zezadu měli vyslat nějakého pomocníka, pokud je to přece jen špetku silnější potvora (Mirroro Spider atp.) Obecně se řídím pravidlem, že pokud je to na řadě a neubere mi to zásahem většinu života, tak se na to s chutí vrhnu a jdu mlátit. Pokud je to nějaká velká potvora co žere summony, je lepší když někdo z dálky zaútočí jako první, pak můžu já a mám jistotu, že nebudu hned v targetu. Pokud utrpíte nějaký větší zásah, je lepší  hned ustoupit, doléčit se, a pak teprv pokračovat.

 

Jeden komentář: Vampír

  1. Pingback: Info o vampírovi | Lara Craft

Komentáře nejsou povoleny.